Saturday 15 February 2014

( I would't be surprised if at thus point of time when I wrote this, I ended up in tears)

Why do people love to rain on other people’s parade?. 
Isn't it good that I am healthy? I am not causing problems and I am not a nuisance to anyone?
Please just be happy and say “Alhamdulillah”. 

I watch what I eat. I curb my sweet tooth cravings. It seems like the more sweets and deserts I had I will crave for more. I am balancing it out at the same time. I drink plenty of water. Dabai was my favorite.

Do you think I don't work on being healthy and maintaining a healthy and proportionate weight gain?
And you think I was just lucky.
   
It’s a conscious effort….. 

Each pregnancy is different. I had twice unsuccessful pregnancies, they were before and after I have Billi. The first was in my second trimester and the second loss (after Billi) was during my first trimester.  This time round, I lost one of the twins in my primary second trimester.

All three pregnancies prior this one, I suffered severe Hyperemesis gravidarum (HG) (http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperemesis_gravidarum.)

This time round, I just happen to be able to control most things after the first trimester and did not expect I am going to lose one of them.

(Dia adalah anak dari darah daging jiwa ragaku bagaimana nakku pujuk diri supaya berasa ‘tak apa’ hanya kerana aku masih lagi ada kembar si dia, aku berhak untuk berasa ‘apa-apa’. Setiap saat aku telah cuba melindungi kedua-duanya dalam kandungan. Tak mungkin aku mampu berasa ‘tak apa’.

Ada yang berkata “anak aku cukup 9 bulan meninggal, ketika kelahirannya ke dunia tapi kau baru 21 minggu. Ok. Tak pe”.

It’s either you are being insensitive or you think that I don’t deserve to be sad. Jadi kalau aku keguguran kali ini ketika kandungan berusia 21 minggu maka aku harus karaoke pada hari esoknyanya. How short a time si dia duduk dalam rahim, may not matter for the feeling of loss.

Dari saat disahkan mengandung, perasaan kasih sayang dan bonding itu sudah bermula, apatah lagi kalau aku dah  rasa tendangan halus dari kaki kecil si dia, malah Zoul, Billi dan Sarah pun boleh saksikan sendiri pergerakan pada perut aku akibat kick boxingnya 2-3 hari sebelum……

Terima kasih atas ulasan itu Cik kak kerana tidak mahu lihat aku bersedih ketika itu namun, sejujurnya ulasan itu telah buat aku bertambah sedih- *sedutan apa yang telahku tulis selepas tigahari kehilangannya. Tak sanggup aku teruskan…..*)

I am just taking advantage of my own good circumstances now. It’s not so much about the luck, but a lot about the good luck I attract onto myself. 

Alhamdulillah…..Syukur.


Hujan yang turun bagaikan mutiara
Berkilau bersinar berkerdipan
Subur menghijau bumi terbentang
Dan bayu berpuput lembut

Cinta yang bersemi
Diwaktu hujan turun
Menyirami ketandusan hati
Dan hujan turut mengiringi
Engkau pergi...

Selembut hujan bercurahan
Begitulah cinta ini
Semesra bumi yang disirami
Begitulah hati ini

Hujan yang turun bersama air mata
Bersama pedih, bersama rindu
Kau datang dan kau pergi jua
Rindu lagi...



https://www.youtube.com/watch?v=5JdT7oKKcWU

No comments:

Post a Comment