Wednesday 19 February 2014

Allah loves you more



13th Feb - check in sifu’s facebook, written by his luvly wife.
Selepas 23 hari di putra medical centre dgn 20 hari di icu hari ini Syed Alfandi Syed Mansor balik ke rumah.welcome home dear.
*That answered my curiosity of what happened, since it was like I have not seen his updates on facebook for a long long time.

19th February at 11.11pm-abang Mahdi Mansur wrote on his wall 23 hour ago.
Ptg td dikejutkan dgn berita yang sangat mengejutkan; iaitu kepulangan kerahmatullah seorang sahabat yg dikenali puluhan tahun sejak dari mrsm kulim.. Syed Alfandi seorang sahabat yg baik, tidak pnh mrh, pemurah dan penyabar.. Kehilangannya amat dirasakn, semoga rohnya ditempatkn bersama dgn golongan org2 yg beriman.. Alfatihah
*My first reaction was…..oh God my sifu is gone.
Innalillahiwo inna illaihi roji'un .. Al-Fatihah.

19th February at 11.21 – check in sifu’s facebook, wrote his luvly wife..
Saya ingin rakamkan tkasih diatas semua perutusan takziah dan doa utk arwah suami dan keluarga. Sesungguhnya kami sekeluarga redha dgn pemergian arwah Syed Alfandi Syed Mansor 47 tahun yg meninggal disebabkan pneumonia.(radang paru-paru) arwah berada 23 hari di wad icu pmc alor setar kerana rawatan meningitis. Hari ke 24 (khamis) arwah balik ke rumah tetapi pada pagi isnin masuk semula apabila demam panas. Pada 1.50pm selasa 18hb februari arwah menghembuakan nafas terakhir dihadapan saya dan anak sulung kami syed afiq (18 tahun) pada 6pm arwah selamat disemadikan di tanah perkuburan albukhari.saya berterimakasih kpd semua yg membantu menguruskan dgn sempurna.
*Salam takziah Dato’ Suraya Yaacob dan adik Syed Afiq semuga tabah menghadapi ujian Allah.


On the nst online

18 February 2014| last updated at 04:05PM
Kedah state exco Datuk Suraya Yaacob's husband dies
By Zahratulhayat Mat Arif | news@nst.com.my 




ALOR STAR: Kedah state executive councillor Datuk Suraya Yaacob's husband Syed Alfandi Syed Mansor Barakbah, has passed away.

Syed Alfandi, 47, died of meningitis at the Putra Medical Centre here about 1.50pm today.

He is expected to be laid to rest will at Al-Bukhary Muslim Cemetery here after Asar prayers today.

*I have never met bro Syed in person but the brotherly warmth and kindness overflows . We only knew each other on facebook. He thought I would be good to start a blog and I did and the page of my blog was officially done by him. It remains as it is till today. My firt update was posted on the 19th February 2011. By 12.00 am, thedancingmermaidprincess.blogspot.com will be celebrating her 3rd birthday. He has been a sifu to me since then and all his comments are free but the facts related were sacred. The concept and promoting of tdmp were guided by him.

It was as if he gave me a little nudge from behind the day I first started and he lets me jump the sky and then leads me to the doorway of my own mind.

Thank you sifu.
Allah loves you more.

Alfatihah.

No comments:

Post a Comment